×

Facebook Chatbot.

22 april 2019

Een chatbot is een waardevolle toevoeging op jouw website! Het is namelijk een virtuele assistent die voor jou een hoop vragen van klanten uit handen kan nemen. Want zeg nou zelf, hoe vaak krijg jij een vraag waar een klant eigenlijk zelf al het antwoord op weet? Te vaak? Dan word het eens tijd om de chatbot te bekijken.

Door middel van een chatbot kan je dus deze vragen tackelen op een klantvriendelijke manier. Want jouw klant wilt zo snel mogelijk antwoord en jij daarentegen wilt jezelf focussen op je werk. En dat is waarschijnlijk niet heel de dag vragen beantwoorden…

Je kan natuurlijk niet altijd onder de vragen van je klanten uit. Soms zijn ze zo specifiek dat een passende reactie op zijn plaatst staat, laat dat duidelijk zijn.

Maar ook deze onderwerpen kan je in je chatbot verwerken! Hierop kan je dan niet direct een passend antwoord geven, maar je kan je klant wel geruststellen. Namelijk: ‘’Wij hebben je bericht ontvangen en nemen zo snel mogelijk contact met u op. Laat u uw telefoonnummer even achter?’’

Zo geef je jouw klant het gevoel dat die gehoord is en dat je met een antwoord komt.

Zo tackel je het onpersoonlijke mailtje waar de klant geen flauw benul van heeft of die is aangekomen of wanneer er op word gereageerd.

Een chatbot is vrij eenvoudig te installeren. Wij raden aan om dit via ManyChat.com te doen. Dit is een overzichtelijk programma en heeft veel opties betreft de functionaliteit.

 

Hiervoor geven wij jou 5 gratis tips voor!
(Klik hier om ze te downloaden)

1. Introductie Maak je chatbot kenbaar op je website. Stel een vraag waarbij jouw klanten getriggerd worden om de chat te openen.

2. Problemen en oplossingen Zorg ervoor dat jouw klanten echt iets hebben aan de chatbot. Het doorverwijzen naar een product heeft geen zin. Hiervoor heb je jouw webshop. Ga iets dieper in op de inhoud en breng waarde.

3. Flow Maak voor jezelf duidelijk onderwerpen voordat je aan de chatbot begint. Wat wil je in de chat hebben staan? Wat zijn veelgestelde vragen van jouw klanten? En hoe kan jij deze verwerken in de chatbot?

4. Data Een chatbot slaat automatisch data voor jouw op. Super handig, dan hoef je daar niet meer naar om te kijken. Orden voor jezelf deze data en zorg ervoor dat dit weer toegepast word!

5. Persoonlijkheid Zorg ervoor dat je persoonlijk overkomt in je chatbot! Stel bijvoorbeeld jezelf in als profielfoto in plaats van het bedrijfslogo.

 

Privacyverklaring | Copyright by BAG Media | Created by BAG Media