×

Instagram en Facebook Stories effectief inzetten.

20 mei 2019

Instagram en Facebook stories is op dit moment de manier om jouw merk onder de aandacht te brengen. 500 miljoen mensen gebruiken Instagramverhalen en 300 miljoen gebruiken dagelijks Facebookverhalen. Op dit moment zijn er gemiddeld 2 miljoen adverteerders die hier op inspringen

 

De Stories zijn dé plek om op een boeiende manier in contact te komen met je klanten. Let wel op, dit is namelijk totaal andere content dan de content die je plaatst op je feed. Denk bijvoorbeeld aan de afmeting, de duur en wat je wilt overbrengen. Als je hier een goede combinatie in maakt dan zul je zien dat mensen eerder actie ondernemen.

Een succesvolle Storie delen we op in 3 elementen

Uiterlijk, Merk en product en Opmaak en uitvoering.

 

Hiervoor geven wij jou 1 tip per element!

Uiterlijk:

Houd aandacht met snelheid

Mensen consumeren inhoudsverhalen veel sneller! Gebruik dus stories die gebruik maken van snelheid. Het hoeft geen langdradig verhaal te zijn. Vraag jezelf af wat je wilt laten zien en doe dit zo snel mogelijk.

 

Merk en product:

Begin met je merk!

Goed presterende stories beginnen met een merk of boodschap.
Plaats je logo of je boodschap aan het begin van de video. Maak de mensen nieuwsgierig in deze fase.

 

Opmaak en uitvoering:

De beste stories hebben snelle en korte scénes!

Mensen consumeren deze inhoud veel sneller. Gebruik de functies die worden aangeboden. Denk aan een ‘’Boomerang’’ bijvoorbeeld!

 

Privacyverklaring | Copyright by BAG Media | Created by BAG Media